750 grammes
All our cooking blogs Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

2009-12-06T14:18:00+01:00

Chleb żytni razowy

Posted by Serifos Rani


Żytni razowy

Wieczór poprzedzający pieczenie

Zaczyn:
50 g aktywnego zakwasu żytniego razowego o temp pokojowej

150 g mąki żytniej razowej
300 g wody

Składniki zaczynu wymieszać, szczelnie przykryć i odstawić na 12-24 godz.


Dzień pieczenia

Ciasto właściwe:
320 g zaczynu zakwasowego (z dnia poprzedniego)
280 g wody (ilość wody nieznacznie zwiększyłam, mąka "wypiła" jej ciut więcej)
480 g mąki żytniej jasnej lub razowej(użyłam razowej, która uprzednio przesiałam)
10 g soli (użyłam Maldon)

Zaczyn dokładnie wymieszałam z woda.
Następnie wsypałam mąkę i sól i krotko wyrobiłam (2-3 min). Ciasto powinno być lepkie.
Mokrymi dłońmi przełożyłam je do foremki nasmarowanej masłem i wysypanej otrębami.
Przykryłam naoliwiona folia i pozostawiłam do wyrośnięcia w lekko podgrzanym piekarniki (ok. 28 st.C).
Chleb jest gotowy do pieczenia, gdy urośnie 1/2 cm ponad foremkę. Wtedy jego wierzch smaruje oliwa.
Piekłam w 210 st. C przez 15 minut.
Po tym czasie zmniejszyłam temp. do 190 st. C i piekłam dalsze 40-45 minut.
Studziłam na kratce.
Chleb można kroić po zupełnym ostygnięciu.

See comments

To be informed of the latest articles, subscribe:
comments

Girl Gift Template by Ipietoon - Hosted by Overblog